Internet

Praca w social media, czyli jak skutecznie zarabiać na social mediach?

Kwiecień 24, 2015

Dziś firma nie istnieje, kiedy nie korzysta z social mediów. Społeczności internetowe pozwalają w prosty i szybki sposób kontaktować się z fanami czy klientami. Szczególną popularnością w Polsce cieszy się Facebook. Każdego dnia powstają setki fanpage’y. Jednak coraz częściej zamiast miejscem dla fanów fanpage staje się miejscem do zarabiania pieniędzy. Jak to jest możliwe? Coraz więcej osób interesuje się pracą w social media.

Z założenia tylko dla fanów

Portale społecznościowe powstały tylko w jednym celu, aby zrzeszać ludzi na całym świecie. Dzięki na przykład Facebookowi możemy „podejrzeć” każdą osobę na świecie, o ile ma założony profil. Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka wpadł jednak na pomysł, aby firmy i osoby publiczne kontaktowały się ze swoimi klientami i fanami poprzez ich oficjalne profile. Portal dał możliwość tworzenia tak zwanych fanepage’y. To dzięki nim mamy możliwość śledzenia znanych osobistości, wydarzeń i firm. Swoje zaangażowanie dla sprawy możemy na stronie okazać zostawiając „lajka”.

Czy można na tym zarabiać?

Zarówno firmy, jak i osoby prowadzące takie strony firmowe i fanpage mogą na tym zyskać. Administrator pobiera opłaty za prowadzenie, a firma oczywiście zyskuje coś więcej, kontakt z klientami oraz reklamę. Oczywiście, czym więcej polubieni, tym większa reklama.

W branży social media pojawiło się nowe stanowisko: administrator fanpage’a. Co robi taka osoba? Aktualizuje statusy, wstawia zdjęcia, filmiki lub linki do portali zewnętrznych. Jednak praca w social media nie jest łatwa. Taka osoba musi pamiętać też o tym, że w przypadku stron firm, fanami stają się klienci, którzy czasem mogą mieć roszczenia co do jakości obsługi czy też realizacji zamówienia. Tak więc administrator odpowiada też za kontakt z fanami i łagodzenie sytuacji konfliktowych.

Ile to kosztuje?

Prowadzenie strony na social mediach kosztuje bardzo różnie. Wszystko zależy od tego czy zlecamy to profesjonalnej agencji reklamowej, czy pisząc potocznie „studentowi” dorabiającemu na czynsz.

Ceny mogą wahać się od kilkunastu złotych do wielu tysięcy. Cena zależy też od częstotliwości pojawiania się wpisów, ich jakości, od tego, czy zamawiamy też obsługę graficzną oraz od tego, czy chcemy organizować konkursy dla fanów.

 

Zobacz również

Brak komentarzy

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Kielecki oddział Getin Banku nie chce wypłacić klientom pieniędzy. Wszystko jest zgodnie z umową?

Nieuczciwe praktyki banku czy brak rozwagi u klientów? To jest pytanie, którym żyją obecnie mieszkańcy Kielc. Klienci kieleckiego oddziału Getin…

Zamknij