Technologie

Płatności mobilne. Czego potrzebujesz by płacić telefonem komórkowym?

Marzec 13, 2015

Rynek mobilny kwitnie. Praktycznie co tydzień pojawiają się nowe produkty i usługi skierowane do posiadaczy telefonów komórkowych. Dzięki smartfonom możemy znacznie ułatwić sobie życie, a od stosunkowo niedawna, zapłacić za zakupy.

Płatności mobilne są w zasięgu każdego z nas. Co powinniśmy wiedzieć o tym rozwiązaniu? Przede wszystkim, aby były one możliwe, zarówno klient, jak i sprzedawca muszą dysponować odpowiednimi urządzeniami. W przypadku klienta wystarczy odpowiednio skonfigurowany telefon. Płatności dokonujemy bezstykowo co może być problem dla sprzedawcy, który potrzebuje odpowiedniego terminalu płatniczego. Całe szczęście, coraz więcej sklepów oferuje takie rozwiązania.

Kiedy telefony obsługujące technologię NFC weszły do naszych sklepów, były bardzo kosztowne. Jednak z biegiem lat znacznie straciły na wartości. Obecnie niemal każdy model posiada taką funkcję. Sam telefon z NFC jednak nie wystarczy. Będzie nam potrzebna również specjalna karta SIM, która umożliwia połączenie z kartą płatniczą.

To może być poważne utrudnienie ponieważ nie wszyscy operatorzy posiadają  ten typ kart w swoich ofertach, a jeśli posiadają, to za dodatkową opłatą. Utrudnieniem może być również to, że funkcjonalność takich kart często ogranicza się do kilku banków. Jeśli nie mamy w nim konta, nie zapłacimy telefonem.

Obecnie w ramach Polskiego Systemu Płatności budowany jest – na bazie aplikacji IKO PKO Banku Polskiego – system płatności mobilnych BLIK. Dzięki niemy klienci wielu banków działających na polskim rynku będą mogli skorzystać z takiego rozwiązania. Warto jest więc zainteresować się tym zagadniemy, jeśli w przyszłości chcielibyśmy używać telefonu jako karty płatniczej.

Zobacz również

Brak komentarzy

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.